RechtGemak

Hoe we werken

Op onze website helpen we iedereen met juridische informatie, tips en voorbeeldbrieven. Heeft u een laag inkomen en weinig spaargeld? Dan kunnen wij u ook persoonlijk verder helpen. Bekijk hieronder wat de mogelijkheden zijn.

Eerste hulp bij juridische vragen

Op onze website beantwoorden wij veelgestelde juridische vragen en verwijzen u naar voorbeeldbrieven die u kunt gebruiken.

Advocaat of mediator

Als wij uw vraag niet kunnen beantwoorden, verwijzen wij u door. Bijvoorbeeld naar een advocaat, mediator of gemeente.


Wie we niet helpen

Wij zijn er niet voor:

  • bedrijven, stichtingen en verenigingen
  • zakelijke verhuurders
  • belangenbehartiging
  • ondernemersvragen
  • vragen over vermogen
  • vragen over buitenlands recht


Huisregels

In onze huisregels leest u wat u kunt verwachten van rechtsgemak. En wat wij verwachten van u.



 

  • Waarom heeft Rechtgemak mijn persoonsgegevens nodig?

    Wij gebruiken uw gegevens alleen voor uw specifieke zaak. Zo kunnen wij u snel en goed van dienst zijn.


    Rechtgemak gaat zorgvuldig om met uw privacy en houdt zich aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (UAVG), Telecommunicatiewet en overige privacywetgeving.


    Lees meer over het privacybeleid van Rechtgemak.

  • Wilt u meer weten over de toegankelijkheid van onze website?

    Heeft u een vraag, opmerking of klacht over de toegankelijkheid van www.rechtgemak.nl? Neem dan contact op met de webredactie. U krijgt binnen 5 dagen een ontvangstbevestiging. Binnen 3 weken krijgt u antwoord.


    Niet tevreden over de afhandeling van uw klacht over toegankelijkheid?

    Bent u niet tevreden over hoe uw vraag of klacht over toegankelijkheid is behandeld? Of krijgt u niet binnen 3 weken antwoord? Maak dan gebruik van het klachtenformulier.

Delen

Share by: